Toate panzele sus! WEB first!

Se misca apele la Adevarul Holding. Schema Diviziei WEB s-a ascutit prin numirea lui Razvan Ionescu capo di tutti capi. Adica director peste directorii vechi si noi si restul lumii. Am aflat si eu azi, desi mai toti stiau de mutarea asta. Ce inseamna sa fii detasat! Pentru cei care nu stiu, in ultimii doi ani am fost redactor sef la click.ro iar acum doua saptamani mi-am dat demisia.

Dar sa revenim. Tot astazi am asistat la o sedinta cu tot poporul de la WEB, in care am aflat ca urmeaza transformari majore, asa cum de altfel a si anuntat patronul. “WEB first”, “zguduim mentalitatea de print”, “WEB-ul devine varful de lance”, integrare, proceduri noi etc. Bun. Acestea sunt realitatile zilei de 13 (marti!?!?!) iulie 2010.

Remember! In ianuarie sau la inceputul lui februarie 2009 toata suflarea de la Adevarul Holding a participat la o mare adunare intr-o sala de conferinte de la Hotel Caro. A participat si patronul. Au fost anuntate atunci patru directive, una dintre ele: “WEB first”. Eram atunci in plin proces de dezvoltare a proiectului noului click.ro, un chin realizat prin corespondenta si condimentat cu nenumarate sedinte de lucru tragi-comice cu reprezentantii firmei spaniole Cases.

Dupa marele congres de la Hotel Caro mi-am spus ca nu mai e timp de pierdut, lansarea noului site era prevazuta pentru lunile mai-iunie 2009, asa ca am trecut la fapte. Am incercat marea cu degetul. Am facut sedinte cu toate sectiile de la print, le-am facut tuturor mini-manuale frumos desenate cu carioca in care explicam cum functioneaza admin-ul, cum se poate urca o stire, o poza, redactorii au primit parole de acces pentru a interactiona singuri cu site-ul etc. Pentru ca oamenii nu erau familiarizati cu noul trend am repetat operatiunea. Rezultatul? Vax albina.

Marii sefi de la print s-au multumit sa vorbeasca frumos la congres, dar apoi nu au mai avut nicio reactie. Cei mai multi dintre colegii de la print erau nemultumiti pentru ca, in viziunea lor, erau pusi sa faca o munca in plus pentru aceeasi bani si s-a nascut repede legenda si marea intrebare “De ce sa muncim la site-ul lui Bundur?”. Aici ar fi multe de povestit, dar chiar nu e cazul.

Singurul care a incercat sa miste lucrurile a fost Razvan Corneteau, fostul director general, care a batut cu pumnul in masa si a cerut ca fiecare departament din print sa urce pe site sapte stiri pe zi. Aparent lucrurile pareau OK, dar masura a fost un fiasco. Au fost si colegi din print entuziasmati de faptul ca puteau scrie pe web, dar marea majoritate a reactionat fara tragere de inima. Si-a facut norma de 7 stiri pe zi si atat. Monitorizarea pe care am trimis-o tuturor sefilor dupa o luna a aratat ca lucrurile nu erau tocmai roze. Rezultatul? Din luna urmatoare (era undeva prin aprilie 2009) a mai urcat stiri pe site doar cine a avut chef. Si chef nu prea a mai avut nimeni.

Intre timp lansarea noului click.ro s-a amanat pentru toamna lui 2009, s-au strans foarte multe de facut si nu am mai pisat pe nimeni din print sa faca ceea ce nu se dorea si ceea ce nici marii sefi din print nu au cerut vreodata subordonatilor sa faca, cel putin in acea vreme.

Pe 15 iunie 2010 trei directori (Halpert, Onica si Nazare) m-au anuntat ca nu mai pot ramane redactor sef, ca se fac schimbari etc. A doua zi a avut loc o sedinta de prezentare a noilor realitati. A venit si redactorul sef de la print, Stancu, care a considerat momentul un nou inceput, promitand o implicare fara precedent a redactorilor de la print pe click.ro. Sussemnatul, omul negru in aceasta ecuatie, fusese pus la colt si nimic nu mai putea sta in calea unor mari realizari. Minunea a durat o zi, doua. Se poate constata cu ochiul liber pe site.

Revenim la ziua de astazi.

  • Pentru Razvan Ionescu, Corina Dragotescu si Aurelian Amuraritei (ultimii doi raspunzatori cu integrarea – “agenti de schimbare” cum spunea Corina): BAFTA!
  • Si o intrebare pentru unii care au incasat bonusuri si pentru munca mea: de ce s-a pierdut un an si jumatate cu integrarea redactiei de print pe WEB cu rezultate zero? Nu va straduiti sa-mi raspundeti. Eu stiu de ce.
Un comentariu

  1. Pingback: 2010 in review « GaNdUrI, ChEsTiI, SoCoTeLi

Lasă un răspuns

