La capatul Africii – ep. 4. Babuinii, litoralul si sarbatoarea vinului

Cele mai faine si ieftine suveniruri sud-africane sunt de gasit la marginea drumului, la vanzatorii ambulanti, de care cu greu mai scapi daca te arati, cat de cat, interesat de marfa lor. Intr-un astfel de loc am ajuns in prima zi de periplu in regiunea Western Cape, undeva in apropiere de Somerset, un orasel cochet pe malul Atlanticului.

Desi era suficient de cald pentru plaja la Somerset, apa cam rece a oceanului ii tinea departe pe turisti

Sute de obiecte sculptate in lemn erau expuse deloc intamplator intr-o parcare unde isi faceau veacul si cativa babuini. Aveam sa inteleg mai tarziu de ce vanzatorii, doi la numar, isi permiteau sa nu fie foarte atenti la marfa in timp ce te urmareau laudandu-si insistent produsele. Locul e situat pe o terasa sus pe munte, de unde poti privi valea ca in palma. Pentru ca am fost pusi in garda de ghidul nostru sa nu ne aventuram prea aproape de babuini, am stat cuminti in masina pana cand unul dintre ei a inspectat autoturismul, dupa care s-a indepartat plictisit. Am coborat si ne-am repezit sa admiram valea si era sa dam nas in nas cu fratele “inspectorului”, care ne privea exact din fata masinii. Am incercat sa nu-l bag in seama, asa cum fac adesea cu cainii prin Bucuresti, si mi-am vazut de drum. Miscarea a tinut, nici macar nu s-a sinchisit nici de mine, nici de colegii mei, dar in tot acest timp ghidul ne privea curios din masina. Stia el ce stia! A coborat doar dupa ce babuinii se grupasera spre alte masini din parcare.

Babuinul care ne-a "scanat" masina in parcare si-a continuat job-ul cu calm, pe semne ca eram cu totii in regula

Nu am cumparat nimic, pentru ca nu stiam preturile. Mai tarziu mi-a parut rau, pentru ca nu am mai intalnit asemenea oferta, iar in magazinele cu suveniruri scorurile erau duble, triple sau chiar mai mari.

E greu sa te decizi ce sa cumperi la o astfel de oferta

Unul din scopurile calatoriei in Africa de Sud a fost vizitarea unor crame mici, care in aceasta regiune sunt cu zecile. Am vazut lucruri minunate, vii impecabile si oameni extrem de rabdatori sa-ti explice ce si cum, chiar daca erau pe finalul campaniei de recoltare. Imaginile de mai jos sunt emblematice pentru aceste locuri unde vinul este inteles un pic altfel, chiar daca legatura sud-africanilor cu via este mult mai putin milenara decat a noastra.

Crama Buitenverwachting, undeva la sud de Cape Town

Delhaim, un alt loc de vizitat

In Paarl se pregatea un festival al vinului. Din pacate noi am plecat cu o zi inainte de inceperea manifestarilor care monopolizeaza in fiecare an atentia intregii urbe

  1. se pare ca ei nu au avut un rege care sa parjoleasca vita:)))am baut mai demult un vin din partea asta de lume si a fost interesant

  2. Mai baga poze cu Delhaim. Mi s-a parut superb locul.

Lasă un răspuns

