Tourist go home!

Imi place Barcelona, printre altele, pentru ca e un oras in care la fiecare pas vezi lucruri facute cum trebuie, spre folosul si satisfactia locuitorilor cetatii, cu resedinta sau in tranzit. Am ajuns la inceput de noiembrie, din nou, pe Rambla, pe Montjuic si in alte cateva zone ale capitalei catalone in calitate de „ghid” pentru sotia mea, cu ocazia unei aniversari. Evident, am vizitat si Parcul Guell.

In drum spre acest loc minunat, urcand pe Tibidabo, am vazut scris pe un zid, mare ca sa-ti sara in ochi, un mesaj care nu are nicio legatura cu spiritul acestui oras. M-am intrebat de ce si n-am gasit un raspuns. N-am inteles nici de ce nu a fost sters indemnul, pentru ca se vedea limpede ca dospeste acolo de ceva vreme. Mesajul nu are nicio legatura cu atitudinea extrem de prietenoasa a tuturor localnicilor cu care am intrat in vorba, fie ca eram in magazin, pe strada, in metrou, la restaurant, oriunde.

In drum spre Parcul Guell intalniti si scari rulante, si mesaje sa va carati acasa.

Pe semne ca au si barcelonezii pe unii care s-au saturat de cohortele de turisti inarmati cu aparate foto, asa cum s-au saturat locuitorii Romei, de exemplu, de stolurile venite de la rasarit. Diferenta de nuanta greu de inteles pentru noi romanii, mereu in asteptarea unora care sa ia cu asalt the Carpathian Garden.

P.S. In weekend sper sa am timp sa va arat celebra „La Pedrara”, asa cum se infatiseaza vizitatorului.

SaveSave

SaveSave

Lasă un răspuns

