M-am inghesuit european si-am incercat sa-l inteleg pe Gaudi

Am promis ca revin cu Mila. Casa Mila. Sau „La Pedrara” asa cum este ea mai cunoscuta, una dintre cele mai renumite opere ale lui Antoni Gaudi. Nu o sa intru in amanunte istorice, fanii genului au Google la indemana sau carti de specialitate.

La Pedrara, asa cum spune ghidul, ultima mare opera a celebrului Antoni Gaudi.

Experienta mea cu acest magnet de turisti (exceptand faptul ca am trecut prin dreptul cladirii de zeci de ori) a inceput la o coada de vreo 40 de metri, sacait de o ploaie mocaneasca asa ca la spanioli, adica ceva mai moale decat la noi si cu intreruperi frecvente. In fata aveam britanici, in spate francezi. Lume buna. Am schimbat cateva zambete si cam atat. In rest ne-am cam inghesuit, probabil din pricina ploii.

Dupa mai bine de 30 de minute de asteptare, am platit cei 15 euro unei localnice suficient de focoase, dar am trecut repede la lucruri serioase impins de valul de turisti. Eram deja in celebra „La Pedrara” si dupa ce am trecut de punctul de control (exista si asa ceva, exact ca intr-un aeroport), am intrat in curtea interioara. Intr-un final am ajuns si pe acoperis, locul in care mi-am dorit sa ajung inca de cand am ajuns prima oara la Barcelona, acum trei ani. O sa las imaginile sa vorbeasca, e cel mai bine asa. Eu nu mai scriu decat atat: basm, fantastic.

Curtea interioara

Casa scarilor te imbie sa uiti de lift

Pe acoperis, deasupra curtii interioare

Fantasmele lui Gaudi

Doamnelor si domnilor, Bar-ce-lo-na!

Dupa ce i-am privit suficient direct in „ochi” pe maurii de piatra inventati de Gaudi, am dat o raita prin magazinul cu suveniruri de la parter. Scump rau. Seara s-a terminat pe acelasi bulevard Passeig de Gracia, intr-un alt loc maret, un wine bar al Casei Torres. In timp ce savuram un Syrah gandul m-a dus, cum altfel, la nenumaratele cladiri monument lasate de izbeliste acasa, in Romania. Am inchinat pentru ele.

Lasă un răspuns

