Mai e mult pana departe

In general socurile nu fac bine. Uneori sunt necesare, dar conteaza si materialul clientului.

La inceputul saptamanii am vizitat unul dintre cele mai mari targuri de vin din lume, Pro Wein, eveniment care are loc in fiecare an la Dusserdorf. O treaba nemteasca. A fost primul targ adevarat de vin la care am participat si a fost colosal. Imi facusem temele, dar degeaba. La locul faptei traiesti senzatii nebanuite. E ca atunci cand te uiti pe net cum e sa sari cu parasuta si apoi te arunci din avion de la 1000 de metri. Senzatiile pe care le ai in secundele in care cazi liber sunt greu de descris (si pe asta o stiu din propria experienta!). Asa a fost si la Pro Wein. Soc! Poate ar fi trebuit sa incep cu ceva mai mic, dar nu-mi pare rau.

Auzisem multe povesti despre felul in care Romania se prezinta la astfel de targuri. Acum am vazut cu ochii mei. Facem si vinuri bune, stiu asta, dar felul in care ne infatisam lumii este greu de inteles. Si de explicat. Cei cu state vechi in astfel de iesiri mi-au spus ca la aceasta editie a Pro Wein am avut cel mai fain stand comparativ cu celelalte participari. Cand am ajuns la standul Romaniei m-am dat cativa pasi inapoi si am privit „spectacolul” vreme de cateva minute si apoi am facut fotografii. Am incercat sa inteleg, de exemplu, de ce toti producatorii romani prezenti aveau numele scris cu aceleasi caractere si cu litere rosii. N-am reusit. Am avut sentimentul ca vad standul Republicii Socialiste, iar acolo erau insirate numele IAS-urilor fruntase. De aproape peisajul se mai indulcea putin, mai vedeai si lume stilata, mai gaseai si etichete de privit (nu multe!), evident, si vinuri de laudat, dar ce folos. Efervescenta era in alta parte. Ma opresc aici.

Am plecat de la standul Romaniei asa cum plec si din tara: cu mare bucurie ca ajung imediat in locuri civilizate. Am luat la pas mai toate cotloanele halelor in care mii de expozanti se intreceau sa-ti atraga privirile si am facut cateva sute de poze. Daca sunteti curiosi sa vedeti ce si cum, v-am facut o selectie aici. Abia astept sa ajung la targul de la Bordeaux.

Anunțuri

Un comentariu

  1. Standul românesc nu arată chiar dezastruos (atât cât pot vedea în poze…), dar problema este într-adevăr de mesaj vizual, până la urmă şi cel mai important. Cu panourile alea de tip „Alimentara” evident că n-o să-ţi calce nimeni pragul standului. Ca să nu mai zic că numele ţării este destul de mic, aşezat cam prea sus… De la parfumul standului, la muzică, la tema fotografiilor, la îmbrăcămintea celor care prezintă, până la design şi mesajul transmis vizitatorilor e mult de lucru. Trebi care se fac profesionist, nu lăutăreşte cum cred unii. Agenţii de marketing serioase, selectate pe baza performaţelor, nu de PCR (Pile, Cunoştinţe, Relaţii). Ce se vede acolo, la standul nostru, pare o încropeală sărăcăcioasă, tipic românească. Dacă nici vinurile prezentate nu sunt cum trebuie, atunci…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: