Cazier cazinou

Sambata trecuta am facut un drum la Constanta special pentru soacra mea. Are 72 de ani si nu vazuse niciodata marea. A fost fantastic si pentru ea, si pentru noi. Ea s-a bucurat exact ca un copil, a stat cu picioarele in apa si a umplut o punga cu scoici pentru nepotii de acasa. Nu s-ar fi dat dusa de pe plaja. Noi ne-am bucurat pentru naturaletea trairilor ei.

Evident ca am trecut si pe la Cazinou. In timp ce mamaie si suita au vizitat Acvariu, eu am ramas afara sa admir cladirea lasata de izbeliste. Daca de aripa stanga a Cazinoului nu prea poti sa te apropii din pricina mirosului de hazna, aripa dreapta a fost transformata intr-un pseudomuzeu. E usor ireala povestea, pentru ca la intrare scrie mare, cu litere rosii: „Cazinoul, simbolul Constantei, un monument in paragina. Program de vizitare, zilnic intre 10:00 – 16:00. Intrarea libera”.

Am intrat si am vazut ce o sa vedeti mai jos, o cladire superba pangarita de imbecilii factori de raspundere ai vremurilor pe care le traim, apogeul degradarii programate a vechiului Tomis. Mazariche’n pasariche!

Privind Cazinoul mi l-am imaginat ca pe un varstnic nobil adus fortat in sapa de lemn, obligat sa cerseasca in piata publica.

Tristetea la ea acasa.

Intrarea in „muzeu”.

Incercati sa va imaginati cam ce fel de lume frecventa Cazinoul in perioada interbelica.

Fara sa vreau mi-am adus aminte de un banc vechi de cand lumea, dar care se potriveste cu situatia. „Gigel carte bunica lui: mamaie, stii ceasul ala vechi pe care-l pastram din generatie in generatie? Generatia mea l-a spart!”.

… la trecutu-ti mare, mare viitor?

 

 

 

 

  1. Dane, dacă scriem mai des (pe unde putem) şi atragem atenţia, lucrurile se vor rezolva, poate, în cele din urmă. Eu sper că încet (ce-i drept, foarte şi dureros de încet…) să reparăm stricăciunile comunismului. Oricum, felicitări pentru post. M-ai uns pe suflet.

  2. dan bundur

    Ma bucur ca ti-am uns sufletul! 🙂

Lasă un răspuns

