Jacques et Jacky

Lebedele pe care le-am vazut zilele trecute in portul turistic Mangalia mi-au amintit de Jacques si Jacky, despre care mi-am propus sa scriu in urma cu multe luni. Impardonabila intarzierea, Facebook e de vina :).

Am ajuns la Marina Mangalia intr-o zi cu soare din ultima decada a lui februarie ca sa fac putina miscare. Nu ma asteptam sa gasesc acolo lebedele, de obicei isi fac veacul ceva mai la nord, in “golful” din fata Bazei de Tratament. Au venit in port pentru ca aici au cel mai mare numar de vizitatori pe vremea aceasta. Si cele mai mari sanse de a primi ceva de mancare. Cele doua paini cu care am venit pregatiti, eu si sotia mea, s-au terminat repede, chiar daca au fericit doar jumatate dintre frumoasele albe. Cealalta jumatate de frumoase era la oarece distanta si se bucura de atentia unui grup de pensionari. Pun pariu ca acesta este ritualul lor zilnic. Ma refer la semenii mei mai in etate.

Albeata marii

Albeata marii

Am facut cateva fotografii, am admirat albeata marii plutind, parinti si adolescenti la un loc, supravegheati indeaproape de pescarusii cel putin la fel de flamanzi, dar mult mai tupeisti. Si mi-am adus aminte de alte inaripate. Gascanul cu cioc si rata norvegiana, perechea fantastica de la Etrun, un satuc langa Arras, undeva in nordul Frantei, loc in care am petrecut un concediu mai special in mai anul trecut.

Un loc de vis in Etrun, la cativa kilometri de Arras, in nordul Frantei.

Un loc de vis in Etrun, la cativa kilometri de Arras, in nordul Frantei.

Am locuit la Etrun impreuna cu cativa prieteni, pe o proprietate veche, inclusa in patrimoniul Hexagonului, o minunatie cu pajisti, padure, lac, rau, ziduri si cladiri vechi despre care sper sa mai povestesc. Cu proprietarii ne-am intalnit in treacat, cu administratorul o singura data, dar cu adevaratele stapane ale locului ne-am intalnit in fiecare din cele noua zile de concediu. Asa am descoperit ce minunate pasari de curte/companie pot fi gastele. O mare familie de vreo 25 de gaste salbatice, care traiau libere si se administrau tot singure pe acea proprietate parca fara margini.

La plimbare, ca fetele :)

La plimbare, ca fetele 🙂

Si cum fiecare familie are si o oaie neagra, ei bine, in cazul lor aceasta era Jacky, o rata norvegiana (asa mi-a fost prezentata) care n-a mai vrut sa plece in zari albastre si a ramas in nordul Frantei. Legenda spune ca s-a indragostit, de cine oare (?), daca nu de un gascan. Jacques. Erau nedespartiti. Si ca in orice cuplu, evident, ea era cu gura mai mare, ea il musca, chiar daca apoi tot dupa el venea.

Jacques, un gascan cu un profil aparte, calm si iubitor. Jacky, o rata guraliva, cicalitoare, usor ragusita dar fidela.

Jacques, un gascan cu un profil aparte, calm si iubitor. Jacky, o rata guraliva, cicalitoare, usor ragusita dar fidela pasind in urma partenerului.

Nici nu va imaginati ce relaxant e sa urmaresti viata de familie in grupul mare de gaste, ritualul lor zilnic, chiar daca totul incepe dimineata cu galagia din dreptul geamului de la bucatarie la primele semne de activitate umana. Am facut o sumedenie de poze, am salvat doi bobocei aventurieri, le-am deranjat de la clocit doar ca sa fac poze cu ouale, le-am fugarit, s-au dat la mine, le-am dat de mancare, le-am urmarit, mi-am cumparat special cizme de cauciuc ca sa fac chestia asta in zilele ploioase, a fost minunat.

Si m-am decis ca intr-o buna zi sa am si eu in curte un Jacques si o Jacky.

Ritualul de dimineata.

Ritualul de dimineata.

Dupa ce s-au aventurat pe o apa de unde nu mai puteau iesi, au inteles intr-un final rostul lemnelor. Bineinteles ca i-am ghidat mai bine de jumatate de ora cu o grebla cu coada lunga, lunga.

Dupa ce s-au aventurat pe o apa de unde nu mai puteau iesi, cei doi strengari au inteles intr-un final rostul lemnelor. Bineinteles ca i-am ghidat mai bine de jumatate de ora cu o grebla cu coada lunga, lunga.

Cearta parinteasca.

Cearta parinteasca.

O alintatura.

O alintatura.

Lasă un răspuns

